Prije nekoliko dana Asocijacija nezavisnih intelektualaca “Krug 99”, šta god to bilo, u Sarajevu je organizovala skup na kom su sarajevski intelektualci imali priliku da kažu sve što im leži na duši na zadatu temu maštovitog naziva „Kuda ide entitet Republika Srpska“.

Nezavisni intelektualac Sejfudin Tokić, poznat prvom komšiji i užoj rodbini, a inače predvodnik akcije „Bitno je biti Bošnjak“, kandidat za predsjednika Republike Srpske na posljednjim izborima i ponosni vlasnik hrvatskog pasoša, znači tri u jedan, imao je priliku da se prvi olakša.

Pažljivi čitalac će se zapitati koliko je zaista nekome bitno da bude Bošnjak, ako je spreman potpisati izjavu da se osjeća kao Hrvat, da govori hrvatskim jezikom i da Hrvatsku smatra svojom državom, što je uobičajena procedura za pribavljanje državljanstva neke druge zemlje. No, ostavimo to za kasnije.

Na samom početku Tokić ističe kako osnovne i predškolske ustanove u drugom entitetu „imaju Svetog Savu“ na samom ulazu u objekat i lamentira nad sudbinom bošnjačke djece osuđene na školovanje u tom neprijateljskom okruženju, ne razmišljajući o srpskoj djeci koja svakodnevno zelenim trotoarima multietničkog Sarajeva idu na nastavu u svoje škole vedrih i nepristrasnih naziva poput OŠ Al Validein-Gazzaz ili Prva bošnjačka gimnazija.

Nastavljajući svoje izlaganje u multietničkom Sarajevu, u kome je prodaja i konzumiranje alkohola za vrijeme ramazana krivično djelo, baš kao u egzotičnim zemljama šerijatskog prava, Tokić okupljenim intelektualcima objašnjava kako u Srpskoj pojedine institucije i opštine slave krsnu slavu, čime se vrši „nasilna pravoslavizacija i srbizacija“, ma šta to značilo.

Zatim podsjeća kako „u Vlasenici postoje vehabijske jedinice koje se permanentno produkuju iz tačno određenih štabova propagande Republike Srpske da se skrene pažnja sa evidentiranih 30.000 naoružanih pripadnika četničkog ravnogorskog pokreta“. Da, dobro ste razumjeli, nekakav srpski Gebels trenira i naoružava vehabije, kao distrakciju, tek obično skretanje pažnje sa nekih evidencija za koje samo Tokić zna.

U zaključku, gore imenovani nezavisni intelektualac, sad već znatno sigurnije, kao da sam sebi polako počinje da vjeruje, sumira “da dolazimo u tačku ključanja u Republici Srpskoj, da je nerealno da mir bude sačuvan u Republici Srpskoj i da ovaj entitet u ovom obliku opstane”, čime je završeno uvodno izlaganje sesije Asocijacije nezavisnih intelektualaca Kruga 99.

Inače, na zvaničnoj internet stranici “Kruga 99” možete pročitati da se radi o „antistranačkom nevladinom udruženju građana u kojem se praktikuje slobodno ispoljavanje nacionalnih, vjerskih i političkih osjećanja njegovih članova“, a u cilju: „unapređivanja mira i organizovanja Bosne i Hercegovine kao demokratske pravne države svih njenih naroda“.

Dakle, ako vas neko pita da li postoji takav debil koji se zalaže za „slobodno ispoljavanje nacionalnih, vjerskih i političkih osjećanja“, uz istovremeno kritikovanje srpskog prosvetitelja u školama Srpske, neko ko nastoji „unaprijediti mir u Bosni i Hercegovini“, a dovodi u pitanje sam Dejtonski mirovni sporazum i neko kome je „bitno da bude Bošnjak“, a izjašnjava se kao Hrvat, možete mu slobodno odgovoriti: „Postoji, zove se Sejfudin Tokić i govornik je na skupovima Asocijacije nezavisnih intelektualaca Kruga 99“.

U vrijeme kad srpski sportisti podižu škole i obdaništa u Federaciji i kad stanovništvo iz Republike Srpske pomaže poplavljenja područja s druge strane entitetske granice multietnično Sarajevo birokratijom blokira isporuke humanitarne pomoći u Republiku Srpsku, a bosanskohercegovački intelektualci, zabrinuti zbog “srbizacije” bošnjačkog življa pod plaštom intelektualnog skupa i očuvanja mira dovode u pitanje status tog entiteta.

Nekakvim tobožnjim pitanjima pravca kretanja Republike Srpska bošnjačka intelektualna elita nastoji da skrene pažnju sa rekordnih deficita, rekordne nezaposlenosti i rekordnog duga u kojem se cijela zemlja nalazi. Proteste, nasilne demonstracije i paljevinu širom Federacije s početka ove godine nije izazvao Sveti Sava, nego loša politika i nesposobnost bošnjačkih vođa, političkih i intelektualnih, iako se uglavnom radi o jednima te istima.

Ali zašto se baviti suštinskim problemima i manjkom političke volje za ozbiljne reforme koje bi donijele prosperitet cijeloj zemlji, kad uvijek možemo uperiti prst u drugi entitet i reći da je upravo tamo korijen našeg problema. Zaplašite još malo narod novim ratom i oni ekonomski pokazatelji iz prethodnog pasusa odmah postaju nebitni, samo nek’ se ne puca. Na sve to pozovete jednog Sejfudina, ili više njih, da širokim narodnim masama detaljno obrazlože na koje nas sve načine oni drugi koče i usporavaju i nema dileme da će bijes, nezadovoljstvo, a bogami i odgovornost biti ispravno usmjereni.

Uh, baš je mrska, ta Republika Srpska.

  • Brkata_Dama

    “OMG! Moš’ mislit’?!” je jedini komentar koji se može dati na ovu priču… -.- Eto, moš’ mislit’ da ima jedan Sejfudin Tokić. I šta? Nikom ništa. I u Tilburgu ima Sejfudina Tokića poznatih komšiji i užoj rodbini. Uludo izgubljeno vrijeme i megabajti virtuelnog prostora. Što ne napraviš inicijativu da se pokrene jedan novi krug mladih BH “intelektualaca” koji će da proizvodi znanje, da ga implementira, da se buni protiv raznih Sejfudina i da prkosi konkretnim projektima, umjesto što ispira usta sablažnjivim utiscima i šokantnim crticama iz otadžbine?

    • Poštovani,

      Djelimično se slažem sa Vašom osnovnom idejom da ovakve treba ignorisati. S druge strane, ako ovakvi dobijaju značajan medijski prostor, kao što dobijaju, i ako su dobili 11.000 glasova na izborima za predsjednika RS, onda smatram da mi, kao javnost, trebamo reagovati.

      Moj tekst je upravo vid “borbe” o kojoj govorite protiv ovog i ovakvih. Što se tiče “pokretanja kruga intelektualaca”, mislim da ste svjesni kao i ja da su za to potrebni resursi i kapaciteti s kojima, ja na primjer, ne raspolažem.

      S poštovanjem,

      Boris

      • Brkata_Dama

        Poštovani Borise,

        Ljubazno Vas molim da moj komentar ne uzimate kao napad na Vašu personu, već kao kao afektom obojen konstruktivni predlog.

        “Pokret” ne zahtjeva resurse i kapacitete kojima ne raspolažete. Naprotiv, itekako raspolažete. Dopustite da Vam argumentujem. Kao stručnjak iz svoje oblasti, mislim da biste efikasniju bitku vodili oružjem kojim spretnije baratate. Recimo, zamišljam da biste u saradnji sa nekim kolegom IT inžinjerom/dizajnerom mogli pokrenuti seriju kratkometražne animacije od minut-dva koja objašnjava neke osnovne makroekonomske fail-ove koji se dešavaju kod nas zbog nemarne ekonomske politike (npr. paradoks štednje ili tako nešto). Uprošćavanje, približavanje i demokratizacija tih nekih opštih ekonomskih momenata i njihova viralizacija na društvenim mrežama bi sigurno imala dalek odjek.

        Odavno pratim portale i blogove kao što je ovaj Vaš. Na početku su me ushićivali. Više to nije slučaj: 6yka, Srđan Puhalo, Slobodan Vasković, etc. malo toga značajno korisnog mogu da doprinesu danas. Oni su svoj posao obavili: pregazili su tabu. Meni se čini da je granična korist tog “vida borbe” dostigla je svoj maksimum i sada mili asimptotom stagnacije. Ovo naravno ne znači da treba taj posao da batale. Sada, na red dolaze drugi vidovi borbe, a lenjost je reći da resursa nemamo. Naša odgovornost kao svjesnih i mladih je da se suprotstavljamo svim društvenim tumorima kakav je Sejfudin na konkretniji i konstruktivniji način.

        Da, Vi dobro uviđate da jeste loše, to ste prenijeli drugima koji čitaju Vaš blog. Sa velikim samopouzdanjem pretpostavljam da većini Vaših čitalaca ova novost (sem nekih činjeničnih detalja) idejno ne donosi ništa kapitalno novo. Možda nisam u pravu… Kako god, samo predlažem da svoje snage kao ekonomista preusmjerite na “drugo tržište”. Parola “buy low – sell high” funkcioniše i u svijetu ideja ;-)

        S poštovanjem,

        Brkata

        • Siniša Lazić

          Borise, vidim da tekst nije najsvježiji ali mi je vrlo inspirativno da prokomentarišem.

          Prvo, kada se govori o ratu i svim posljedicama koje i danas osjećamo, često se zaboravlja da su u to vrijeme muslimani preimovani u Bošnjake. Ovo je vrlo bitan detalj jer se nija radilo o pukom preimenovanju imena naroda, već je pokušana gradnja novog političkog identiteta. Konstruktivni mit tog identiteta je Srebrenica, tj. mit o Bošnajcima kao žrtvama, istorijskim žrtvama, Srbima kao agresoru, dobrim i lošim momcima, crnim i bijelim i sl. Da su to radili u 19. vijeku, kada su takvi mitovi i nastajali, to i ne bi imalo neke ozbiljne posljedice, uostalom,nacionalni mitovi su uvijek i definisani u odnosu na drugog. Međutim, danas kada se preko medija informacije generišu u sekundi, kada su svi povezani sa svima, kada je dovoljan jedan klik pa da ti neko podastre gomilu tekstova pod nos, takvi mitovi su veoma opasni. Toliko su opasni da cijelu tu zajednicu drže kao taoce 20 godina nakon rata. Bukvalno imate jednu kompletnu političku klasu (upravo te nezavisne intelektualce, Tokiće i slične) koji kao zombifikovani i dalje žive u ratu i stalno ponavljaju priču o genocidima i nepravdi i na taj način prave lošu uslugu upravo sami sebi. Dugoročno, ta sredina neće ni sama sebe moći da podnese, a kamoli one koje označavaju kao agresore i njihove dželate. U tom smislu, mislim da će Sarajevo presuditi Bosni, ako već to nije uradilo, a ne neko iz Banja Luke ili Mostara koji, iz vrlo racioanlnih razloga, sa tim ljudima ne žele više da imaju nikakve veze.

          Drugo, sve što je Bošnjak ispod napisao potvrđuje moju tezu.

          Pozdrav.

  • Ponosni Bošnjak

    Gospodine Bajiću,

    Želim da Vam u ovom komentaru odgovorim koliko god je moguće argumentovano na Vaš članak I Vaše neargumentovano pisanje o stvarima koje se dotiču Bošnjačkog naroda s obzirom da se lično osjećam prozvanim.

    Krenimo redom:

    Asocijaciju “Krug 99” većina Bošnjačkog naroda uopšte ne poštuje, tako da njihova
    razmatranja uopšte nemaju nikakav legitimitet u Bošnjačkom narodu. Oni su taj
    svoj legitimitet I pravo glasa izgubili 7.februara ove godine kada se nisu oglasili
    na pozive građana da se izjasne o stavovima I rješenjima koja su tražena tokom
    februarskih protesta. Dalje, iako ne zastupaju Bošnjački narod (ne vidim nigdje
    da su dobili legitimitet da to rade, niti u svom nazivu nose oznake Bošnjačkog
    naroda), ne vidim ništa sporno u tome što oni iz glavnog grada Bosne I Hercegovine
    raspravljaju o entitetu koji zauzima 49% zajedničke nam države. Da su postavili
    pitanje “Kuda ide entitet FBIH?” Ili “Kuda ide distrikt Brčko?”, vjerujem da Vi
    ne bi izrazili čuđenje, jer bi imali osjećaj da se ta njihova rasprava Vas ne
    dotiče ili nisam u pravu? Ja čak lično smatram da je asociajcija “Krug 99” više naklonjena srpskom narodu nego bošnjačkom.

    Dalje, želim da Vas pitam šta je to sporno u akciji “Bitno je biti Bošnjak”? Da je se
    akcija zvala “Bitno je biti Srbin?” da li bi se protivili takvoj akciji? Da li
    je nešto sporno što gosp. Tokić posjeduje hrvatski pasoš, pogotovo kada uzmemo
    u obzir broj građana zajedničke nam države koji posjeduju pasoše Srbije I Hrvatske.
    Da li Vama smeta to što većina srpskih političara iz manjeg entiteta također
    posjeduje I srpski pasoš? Mislim da će se pažljivi čitalac (čitaoc) zapitati
    koliko ste Vi zaista pristrasni u Vašem pisanju. No ostavimo to za kasnije.

    Zašto Vam je sporna činjenica da osnovne I predškolske ustanove u manjem entitetu obilježavaju krsnu slavu te “imaju Svetaog Savu” na samom ulazu u objekat? Da li je ovdje
    iznesena neka neistina? Da li ste se ikad raspitali o ustanovi OŠ Al
    Validein-Gazzaz o kojoj imate takav negativan stav? Da li znate da se radi o
    ustanovi koja je namjenjena besplatnom školovanju djece koja su ostala bez
    jednog ili oba roditelja, koju ja kao građanin Bosne I Hercegovine itekako
    podržavam jer smatram da je krucijalno pravog svakog građana ove države upravo
    obrazovanje. Vama izgleda smeta to što se ova ustanova nosi arapski naziv po njenom
    osnivaču koji je donirao I koji još uvijek finansira ovu instituciju, više nego
    što od ove institucije ima koristi cijela naša zajednica. Molim za kontra primjer
    u kojem ćete mi objasniti da li “Sveti Sava” ima slične načine podpore naše
    zajedničke omladine I u kojem vidu?!

    Dalje, Vi sarkastično nazivate Sarajevo multietičnim gradom, a ja Vam želim ovom
    prilikom odgovoriti da je upravo to Sarajevo nije palilo pravoslavne niti
    katoličke crkve u centru grada, za razliku od jedne multnične Banja Luke koja
    je prvo srušila naš (zajednički bosansko-hercegovački) nacionalni spomenik “Ali
    Ferhadija” džamiju, kamenovala postavljanje kamena temeljca te opstruirala rad
    ove džamije pri svakoj utakmici koja je imala negativne rezultate za našu
    susjednu državu Srbiju. Vama smeta zelena boja, ali Vi dalje od zelene boje ne
    vidite. Da su pigmenti asfalta korišteni za sprečavanje poledice u Sarajevu
    bili crvene boje, baš me zanima kako bi ih navodili u svojim tekstovima. Da li
    Vi I drveće koje je zelene boje I posađeno je oko našeg glavnog grada smatrate
    neprijateljskim okruženjem po srpski narod?

    Što se tiče “Prve Bošnjačke škole”, molio bih Vas za mišljenje o Katoličkim školskim
    centrima u Bosni I Hercegovini o kojima niste napisali ni jednu jedinu riječ. Da
    li su u ovu školu (op.a “Prvu Bošnjačku gimnaziju”) u kojoj se ravnopravnim smatraju Bosanski/Hrvatski/Srpski jezici, tačnije jezici naroda koji žive u zajedničkoj nam državi, primorani da nastavu pohađaju učenici srpske/hrvatske nacionalnosti ili mogu da samostalno
    izaberu neku drugu gimnaziju koja nema naziv “Bošnjačka” u svome imenu? Da li
    sve škole u multietičnom Sarajevu imaju tablu sa arapskom kaligrafijom na ulazu
    kao što škole u Banja Luci “imaju Svetog Savu”? Naravno da nemaju, jer je Sarajevo
    koliko se god to Vama ne sviđalo ipak multietično, što se ne može reći za Banja
    Luku I ostale gradove u manjem entitetu naše zajedničke zemlje. Pa sam naziv
    tog entiteta je diskriminirajući jer stavlja akcent na jedna od tri
    konstitutivna I ravnopravna naroda ove države, a ostala dva naroda ignoriše.
    Taj naziv našeg manjeg entiteta kao I zastava I grb će se svakako zbog govre navedenog
    morati u skorijim godinama mjenjati jer ne podriva demokratiju I ravnopravnost
    koja je potpisana u našem zajedničkom mirovnom sporazumu i ustavu. Da Vas napomenem, to je jedini razlog zašto upravo multietnična Banja Luka nema već dvije godine svoj grb. Da li vidite neke elemente forsiranja bošnjačkog naroda u grbu multietničkog Sarajeva? Zašto
    u svojim tekstovima ne pominjete osnivanje pravoslavne gimnazije u Bijeljini? Šta mislite
    o nazivu te škole?

    Što se tiče zabrane točenja alkohola u blizini vjerskih I sakralnih objekata I njihovih
    dvorišta u Sarajevu za vrijeme ramazana, ja iskreno tu ne vidim ništa sporno.
    Zakonski se pokušavaju urediti načini života da se ne ugrožavaju ljudska prava
    na religiju opijanjem na vjerskim prostorima. Onaj ko želi da naruši nečije
    tuđe pravo da upražnjava religiju na vjerskom mjestu svakako treba biti debelo
    sankcionisan jer se upravo na taj način krši jedno od osnovnih ljudskih prava.
    Za Vašu informaciju gospodine Bajiću, postoji I pivnica u multietničnom Sarajevu, postoji I Irski
    pub I mnogi objekti u kojima se itekako konzumira alcohol ali Vi to niste
    htjeli istaknuti u svome tekstu. Gospodine Bajiću, Vi opet sarkastično navodite
    ovakav jedan zakon I izvrčete njegove pozitivne strane na način na koji Vama
    odgovara I dajete sebi za pravo da ga tumačite na jedan potpuno pogrešan I nakaradan
    način.

    Želim da Vas napomenjem na probleme koje povratnici imaju u našem manjem entitetu
    vezano za priznavanje I učenje jedanog od jezika ravnopravnanih naroda
    zajedničke nam države, Bosanskog jezika. Zašto je gospodine Bajiću onemogućeno
    Bošnjacima u našem manjem entitetu da uče I izučavaju svoj jezik? Zašto pogotovo
    kada uzmemo u činjenicu da je taj jezik najstariji na ovim prostorima (op.a.
    prvi bosanski rječnik je objavio Muhamed Hevaija Uskufija 1631 godine dok je
    prvi srpski riječnik objavio Vuk Stefanović Karadžić 1818 godine, tj. 187
    godina kasnije). To je ono na šta je mislio gosp. Tokić kada je izjavio da se
    vrši „nasilna pravoslavizacija i srbizacija“ a Vi se pri tome pravite da o tome
    ništa ne znate. Zašto?!

    Dalje, želim da kažem da lično ne podržavam sve stavove gosp. Tokića ali se slažem sa
    dosta njegovih načina razmišljanja. Također naveo sam stav o krugu 99 I nema
    potrebe da se o tome dalje raspravlja.

    Želim da se osvrnem na laži koje iznosite vezano za situaciju o poplavama koje
    su zadesile našu zajedničku državu, tačnije Vas želim podsjetiti da su
    pripadnici rafting kluba “Bosna” iz Zenice prvi ušli u poplavljeni Doboj I pomagali
    srpskom narodu tokom poplava. Želim Vas zamoliti da pogledate sljedeći video
    klip I napišete članak o izjavi Dušanka Kitića I Obrena Petrovića prikazanim na
    sljedećem klipu https://www.youtube.com/watch?v=WAFS90RwnkI
    Ne mogu da se sjetim gdje su to pripadnici rafting kluba iz našeg manjeg entiteta pomagali građanima u većem entitetu zajedničke nam države? Ako jesu, molim Vas da me podsjetite na te ili slične akcije!

    Dalje, opstrukciju ulaska humanitarne pomoći je opstruiralo Vijeće ministara
    zajedničke nam države sa gospodinom Josipom Bevandom na čelu, pa se možete onda
    njemu obratiti sa pitanjem zašto nije osigurao brži ulazak humanitarne pomoći u
    našu lijepu zajedničku domovinu. Također, želim da Vas pitam da li bi Vam lakše
    bilo da se njegov ured nalazi u multietničnoj Banja Luci ili multietničnoj
    Bijeljini?

    S obzirom da ovaj kometar već prelazi moje predviđene razmjere neću Vam
    odgovoriti na Vaš sav izloženi tekst ali ću Vam poručiti da je jedna od
    problema ove države upravo negiranje konstitutivnog Bošnjačkog naroda. Vi ćete
    gospodine Bajiću morati shvatiti da su Bošnjaci ravnopravan narod ove države I da
    imaju pravo na svoj jezik, na svoje škole, svoje običaje I svoj prostor u ovoj
    državi isto onoliko koliko to imaju pravo I druga dva naroda. Imaju pravo da se
    zalažu za svoja prava u multietičkoj Banja Luci ili multietničkom Mostaru te da
    tamo ispoljavaju svoje vjerske I nacionalne obrede I osjećanja jer je ta Banja
    Luka I Mostar također njihov grad kao što je I mutietničko Sarajevo srpski
    grad. Ali već iz Vašeg teksta mogu zaključiti da nije problem u Bošnjacima što
    traže svoje pravo koje im je zagarantovano ustavom ove naše prelijepe
    zajedničke zemlje, već je problem u Vama (pripadnicima drugih naroda) što niste
    spremni da prihvatite takvu mulltietničku zajednicu. Htjeli Vi to ili Bošnjaci su dio ove zemlje, I većinski narod u ovoj zemlji i imaju pravo na svoj identitet I imaju apsolutno pravo da
    raspravljaju o svakom dijelu ove zemlje, bilo da se to radi o Banja Luci,
    Bijeljini, Mostaru, Travniku, Brčkom jer su svi ti gradovi upravo I njihovi.
    Njihovi su u istoj onoj mjeri koliko su oni I srpski I hrvatski!

    Uh, baš je mrzak, taj Bošnjački narod!

    • Poštovani gospodine Bošnjače,

      prije svega želim da Vam se zahvalim na vremenu koje ste posvetili čitanju ovog teksta i sastavljanju komentara. Baš poput Vas, i ja ću se taksativno osvrnuti na svaki pasus koji ste napisali.

      Za “Krug 99” sam čuo prvi put, kako sam naveo u tekstu. Izlaganje gospodina Tokića držim za zlonamjerno, kao i većinu stavova i argumenata koje sam mogao poslušati u javno dostupnom video materijali, tako da na njih ne bih posebno trošio vrijeme. Već sam naveo čime smatram da intelektualci treba da se bave, a to definitivno nije šupljiranje i naklapanje da li entitet Republika Srpska, koji je trajna i Dejtonskim sporazumom definisana kategorija treba da postoji. On već postoji, tu je gdje je i ne ide nigdje.

      U samoj akciji “Bitno je biti Bošnjak” ne vidim ništa sporno, nego prosto postavljam pitanje, na koje se niste osvrnuli “Koliko je bitno nekome da bude Bošnjak ako je spreman izjasniti se kao Hrvat?” Srpski političari i srpski narod iz RS koji imaju srbijanski pasoš trebali su da se izjasne kao Srbi. Ali nije u tome poenta, poenta je da ne znam nikoga ko se izjasnio kao Koreac, Mongolac ili Rumun, a da predvodi akcije tipa “Bitno je biti Japanac” ili nešto slično. Mislim da Vam je jasna moja logika.

      Dalje, ja pretostavljam da je za Vas nepoznanica da je upravo Rastko Nemanjić, poznatiji kao Sveti Sava, osnivač je prve škole na ovim prostorima, te zapravo u tome leži njegov značaj za školstvo i sveukupno prosvetiteljstvo u srpskom narodu. Ne znam da li ste svjesni toga i ja zapravo nisam siguran kako funkcionišu škole u FBiH (ali vjerujem da je isti princip) ali pravo na školovanje imaju sva djeca i ono je besplano. Svakako da i u RS postoje škole koje su izgrađene direktnim donacijama, poput OŠ “Georgis Papandreu”, pa da dalje ne nabrajam.

      Vi ste mene zapravo pogrešno razumjeli. Meni ne smeta ni naziv škole Al Validein-Gazzaz, niti sama škola. Ja prosto želim da kažem da i u FBiH, kao i u RS, škole imaju određena obilježja i karakteristike koje su svojstvene većinskom narodu koji tu živi. Ja u tome ne vidim ništa loše i ne vidim da ta obilježja ugrožavaju nesrpsku/nebošnjački/nehrvatsku djecu, poput gospodina Tokića. Želim da kažem da takvih primjera ima posvud i da tu ne vidim ništa sporno.

      Ratne teme i ratna dešavanja zaista ne želim da komentarišem i ne želim da se upuštam u bilo kakvu diskusiju na tu temu. Mislim da su naša znanja u vezi sa ratom isuviše površna, isuviše iskrivljena i prije svega isuviše zatrovana. Bez pravih činjenica teško je raspravljati o bilo čemu, a kamo li o ratu i ratnim dešavanjima. Da, kad ste već pomenuli taj primjer, Ferhadija jeste bila srušena (na žalost), ali evo, na sreću, izgrađena je još ljepša na istom mjestu i vjerovali Vi ili ne, iskreno mi je drago zbog toga.

      Moja poenta je da moj tekst i ova rasprava ne bi trebala da ide u pravcu šta je i kako je bilo prije 20, 30 ili 50 godina, nego kako je i šta je danas.

      Naziv entiteta je takav kakav jeste. Nismo mu ni Vi, ni ja dali ime. Imamo pravo da nam se dopada, kao što se meni dopada, ili da nam se ne dopada, kao što se Vama ne dopada. U istom tom Ustavu, RS je defnisana kao entitet srpskog, bošnjačkog i hrvatskog naroda, tako da u tome leži suština, a sam naziv entiteta je manje bitan. Vi se ne osvrćeta na podrivanje i negiranje tog entiteta od strane druga dva naroda, ali se osvrćete na sam naziv entiteta, kao da tu leži sav problem.

      U dijelu koji se tiče prodaje i konzumiranja alkohola kažete mi da izvrćem pozitivne strane jednog zakona. Zašto na silu forsirati vjeru? Da li će neko biti manje ili više vjernik ako vidi drugog da pije alkohol? Sarajevo je velika turistička destinacija, a takođe i grad svih Srba i Hrvata (po Ustavu). Zašto se oni ne bi imali pravo osvježiti u blizini vjerskog objekta za vrijeme ramazana hladim pivom ili pićem po izboru? Ne mogu baš da razumijem tu odredbu, a nisam ni jedini koji smatra da u njoj postoji nešto, u najmanju ruku čudno.

      Znate sigurno i sami koliko su stare diskusije o “bosanskom jeziku” na ovim prostorima i da po pravilu ne vode nigdje. Samo bih Vam skrenuo pažnju da se starost jednog jezika ne utvrđuje danom objave rječnika, jer sudeći po tome, nego od antičkih jezika nisu nikad ni postojali, s obzirom da rječnik nikad nije objavljen.

      Ja ne iznosim laži. Ja iznosim činjenice da je srpsko stanovništvo pomagalo bošnjačkom stanovništvu u poplavama. Nisam rekao da bošnjačko stanovništvo takođe nije pomagalo srpskom stanovništvu, niti to tvrdim sada. Pomagali su se uzajamno, konvoji i konvoji humanitarnje pomoći su stigli u Maglaj, što iz srpske dijaspore što iz Banjaluke.

      http://www.atvbl.com/u-maglaj-upucena-dva-kamiona-humanitarne-pomoci/

      Da Vam ne tražim dalje linkove, svjesni ste i sami toga što navodim. Nisu pripadnici rafting kluba jedini koji mogu i koji pružaju pomoć. Što se tiče opstrukcije oko uvoza hum. pomoći, nisam uopšte ciljao na blokade Savjeta ministara, nego na blokade federalnog Ministarstva bezbjednosti čija je saglasnost bila neophodna da bi se istovarili agregati na banjalučkom aerodromu, koji su bili donacija Rusije i Ukranije.

      I za kraj, otkud Vam uopšte ideja da ja ne smatram Bošnjake ili Hrvate za ravnopravne građane RS? Mislim da je Banjaluka više tolerantna nego Sarajevo (moje mišljenje), a zaista ne znam da povratnici imaju problema. Što se tiče mojih saznanja, lako se integrišu u društvo, nemaju problema da se zaposle (zapošljavaju se čak i lakše nego srpsko stanovništvo) i ne znam da ih iko uznemirava. U BL je tokom i poslije rata ostalo mnogo više Bošnjaka nego što je u Sarajevu ostalo Srba, kad smo već kod toga.

      Još jednom, hvala Vam na komentaru i sve najbolje.

      Boris

      • Ponosni Bošnjak

        Mislio sam da neću, ali ipak moram odgovoriti na Vaš komentar.

        Slažem se da bi se trebalo raspravljati o budućim stvarima zajedničke nam države, ali također ne treba zaboraviti šta je se desilo u prošlosti I ne može se ići u budućnost bez dogovora oko stvari koje su se dogodile. Ne mogu se stvari gurati pod tepih kao da se nikada nisu dogodile I da se jednostavno pravimo da se nikada nisu dogodile.

        Mene počesto zanima termin koji se često u javnosti iznosti a to
        je da je RS trajna kategorija. Ja bih stvarno volio da mi neko objasni ovaj
        pojam “trajna”. Pazite, RS je sastavni dio države Bosne I Hercegovine. To je
        entitet koj je apsolutno ravnopravan sa entitetom FBIH i upravo ova dva
        entiteta zajedno čine zajedničku nam državu. Zašto se ne spominje nigdje da je i FBIH trajna kategorija? Ako ćemo sada u razmatrnaje trajnih kategorija onda valja naglasiti da RS kao ni FBIH bez države Bosne I Hercegovine ne može postojati u istoj onoj mjeri kao što država Bosna I Hercegovina ne može postojati bez oba ova entiteta (sve tri su definisana Ustavom). Dakle RS, kao I FBIH je trajna upravo onoliko koliko je trajna država Bosna I Hercegovina. Narušavanjem bilo kojeg od pomenuta tri pojma se gubi ravnoteža I sva tri se dovode u pitanje.

        “Vi se ne osvrćeta na podrivanje i negiranje tog entiteta od strane druga dva naroda, ali se osvrćete na sam naziv entiteta, kao da tu leži sav problem.”

        Gospodine Bajiću, mene taj naziv vrijeđa kao I većinu ostalih građana druga dva naroda ove države. I ja ću konstantno isticati potrebu za promjenom ovog naziva jer on nema smisla. Zašto je srpski narod dobio luksuz da se jedan dio teritorije zove isključivo po njegovom imenu, pogotovo ako je definisan kao entitet u kojem su sva tri naroda ravnopravna? Zar ne bi onda trebao da bude naziv tog zajedničkog imena usaglašen sa narodima koji tamo žive I koji na taj teritorij imaju pravo?

        Dalje, Vi opet niste shvatili moje objašnjenje o zabrani konzumiranja alkohola u prostorima koji su okarakterisani kao vjerski ili se nalaze u neposrednoj blizini. Hajdemo pronaći analogan primjer kroz sljedeće: “Donesen je zakon u kojem se zabranjuje puštanje glasne muzike za vrijeme obavljanja mise za sve crvke, džamije I sinagoge ispred platoa ovih objekata ili u njihovoj neposrednoj blizini.” Da li ovaj zakon tjera ljude na silu da postanu više vjernici (kako Vi to navodite u Vašem tekstu)?
        Taj zakon je donesen kako bi se oni koji hoće da upražnjavaju svoju religiju zaštitili I bili u mogućnosti da to obave bez problema. Ako Vam se konzumira alkohol, slobodno otiđite u objekte koji su predviđeni za to (kafana, pivnica, bar I sl.) ali nemojte konzumirati alkohol na ulazu u džamiju i u haremu džamije. Šta je sporno u ovom zakonu? Zašto Vam taj zakon smeta? Da li bi Vama smetalo da se Dubioza Kolektiv održi koncert u dvorištu pravoslavne crkve za vrijeme trajanja mise?

        Što se tiče jezika ja neću ulaziti u raspravu o starosti jezika, nemam iskreno vremena raspravljati o dalekoj historiji bosanskog jezika koja je utemeljena brojnim knjigama, člancima, pismima pa na kraju I riječnicima. Ali Vam želim skrenuti pažnju na sljedeće. Apsolutno niko neće nametati bošnjacima jezik kojim će oni govoriti, a pogotovo im neće moći jezik koji su oni legalno izabrali
        za svoj I koriste ga već vijekovima zabraniti za učenje I dalje izučavanje. Bošnjaci ako hoće da pričaju japanskim jezikom, oni imaju apsolutno pravo na to. Zašto se zabranjuje njima legalno pravo da razgovaraju I izučavaju svoj jezik? Niko ne brani srbima da izučavaju svoj jezik, niko ne brani hrvatima da uče svoj jezik, ali se bošnjacima to pravo osporava. Zašto?!

        VI nigdje niste ni naveli ni da jeste ali ni da nije bošnjačko stanovništvo pomagalo stanovništvu druga dva naroda, ali se iz Vašeg teksta može pročitati kako je samo srpsko stanovništvo imalo humanitarne akcije. Onda Vas ja molim da Vaš tekst dopunite jer je upravo zbog nevedenog Vaš tekst nepotpun I ostavlja prostor za manipulacije nepotpunim informacijama.

        “U BL je tokom i poslije rata ostalo mnogo više Bošnjaka nego što je u Sarajevu ostalo Srba, kad smo već kod toga.”
        Molim za referencu ovog navoda! Odakle uzimate ove podatke??

        Gospodine Bajiću, molim Vas da u Vašimtekstovima pokušate misliti i na ostala dva naroda zajedničke nam države. Nama je živjeti zajedno u ovoj našoj prelijepoj Bosni I Hercegovini bez obzira na slaganja I ne slaganja (država trajna kategorija kao što su trajni i entiteti, zar ne?). Tako da Vas molim da u Vašim tekstovima pokušate iznositi što je moguće više činjenica kako bi se smanjio prostor za manipulaciju I iskrivljene navode.

        Hvala

        • Poštovani gospodine Bošnjače,

          rado ću utažiti vašu znatiželji. Republika Srpska je jedan od dva ravnopravna entiteta Bosne i Hercegovine i kao takav je trajna kategorija. Nema potrebe da se ističe “trajnost” Federacija BiH jer njeno postojanje stanovništvo, a ni političari iz Republike Srpske ne dovode u pitanje, što se ne može reći za drugu stranu. Jedna od ključnih razloga nastanka ovog teksta je upravo negiranje Republike Srspke kao takve i pozivanje na njeno ukidanje na tzv. intelektualnom skupu.

          Što se tiče naziva, da ponovim, žao mi je što Vas vrijeđa, ali zaista nemam šta da dodam na to.

          Opet moram da repliciram na Vaš komentar o točenju i konzumaciji alkohola. Čitava jedna opština je bila pod zabranom (Opština Stari Grad). Mislim da i sa i bez zabrane niko ne bi na vratima džamije pio pivo ili nešto sl, a poređenje sa koncertom benda u crkvenom dvorištu je besmisleno.

          Što se tiče jezika, saglasan sam s Vama. Svako može da govori jezikom kojim želi. Ne znam da neko Bošnjacima “osporava” da govore jezikom koji Vi nazivate bosanski jezik.

          Što se tiče mojih tekstova i ostala dva naroda, mislim da o njima ima ko da piše. Ovaj tekst je, kako sam već naveo, kako se već iz njeg samog vidi, posljedica tzv. intelektualnog skupa i svega na njemu izrečenog. Kad se osjetim pozvanim da komentarišem dešavanja u tuđem dvorištu, ja ću tako i napraviti. Za sad se držim “svog dvorišta”, tj. svog naroda i svoje zemlje.

          S poštovanjem,

          Boris

          P.S. U pravoslavnim crkvama se služi liturgija, a u katoličkim misa.

          • Ponosni Bošnjak

            Gospodine Bajiću,

            opet pišete netačne navode i laži i što je najgore ubijeđeni ste potpuno u njih.
            Molim Vas da pročitate zvaničan dokument koji možete vidjeti na linku:
            http://www.klix.ba/vijesti/bih/opcina-stari-grad-odluka-o-zabrani-tocenja-alkohola-datira-iz-2007-godine/130712043

            “Odlukom o rasporedu poslovnih djelatnosti na području Općine Stari Grad Sarajevo (Sl. novine Kantona Sarajevo br. 02/07), u članu 10. regulisano da nije dozvoljeno točenje i prodaja alkohola u neposrednoj blizini (do pet metara) obrazovnih institucija, vjerskih objekata, harema i njihovih dvorišta. Zatraženo je da, u skladu sa navedenim, ugostitelji postupe prema navedenoj odluci, te su zamoljeni da, čak i ako nisu u zoni zabrane (pet metara), točenje i prodaju alkohola u toku mjeseca ramazana, ako je moguće izbjegnu”.

            Dakle, zabranjuje ti se da u zoni od 5 metara ne konzumiraš alkohol. Jel’ to toliko teško ispoštovati?! Ali ne, lakše je napisati kako je u Sarajevu zabranjen alkohol totalno i kako tamo nema tolerancije, a to su čiste laži!

            “Ne znam da neko Bošnjacima “osporava” da govore jezikom koji Vi nazivate bosanski jezik.”
            Evo ja ću Vas informisati, pa možda odlučite da napišete jedan tekst o tome. Bilo bi fino, zar ne?
            http://balkans.aljazeera.net/video/djeca-iz-konjevic-polja-i-dalje-van-ucionica

            “rado ću utažiti vašu znatiželji. Republika Srpska je jedan od dva ravnopravna entiteta Bosne i Hercegovine i kao takav je trajna kategorija. Nema potrebe da se ističe “trajnost” Federacija BiH jer njeno postojanje stanovništvo, a ni političari iz Republike Srpske ne dovode u pitanje, što se ne može reći za drugu stranu. Jedna od ključnih razloga nastanka ovog teksta je upravo negiranje Republike Srspke kao takve i pozivanje na njeno ukidanje na tzv. intelektualnom skupu.”

            Bošnjaci ne pozivaju na ukidanje Republike Srpske, samo promjenu njenog naziva, zastave i grba. Bošnjaci nemaju ništa protiv organizacije države u entiteta, ali ne može entitet nositi eksluzivan naziv jednog naroda + negirati prava drugih naroda!
            Pogotov kada se uzme u obzir genocid u Srebrenici, navjeća masovna grobnica u BIH – Tomašica, brojni logori na teritoriji tog entiteta kao što su Keraterm i Omarska i dalje. Bošnjaci će tražiti prava i odgovornost i uvijek će biti protiv veličanja ratnih zločina!

            “Što se tiče naziva, da ponovim, žao mi je što Vas vrijeđa, ali zaista nemam šta da dodam na to.”
            Pa i meni je žao što je to tako i što će se to morati mjenjati, ali već sam Vam napisao zašto je RS bošnjacima “mrska” i nemam šta da dodam na to.

            Sretan dan državnosti naše lijepe DOMOVINE, dan kada je 1943 usvojena rezolucija ZAVNOBIH-a u kojoj je izražena odlučnost naroda BiH da njihova zemlja, bude zbratimljena zajednica u kojoj će biti osigurana puna ravnopravnost svih!

  • Pero Balvan

    Bravo, Borise.